FANDOM

Król Mark Leonar II "Mądry" - przywódca ludzi i władca królestwa Darionu.

Biografia Edytuj

Mark Leonar urodził się w Grenworcie jego ojcem był ówczesny król Darionu Ron Leonar zwany Rozjemcą. Miał starszego brata Karla Leonara dorastał na Zamku Kronberg stolicy ludzi. Jego bliskim przyjacielem był Żelazny Ryszard, który wraz z nim uczył się sztuki szermierki. Po dorośnięciu król Ron umarł a koronę otrzymać miał jego brat Karl jednak on odrzucił przywileje a Mark jako drugi syn przejął koronę i od tamtego czasu zarządzał Darionem. Rządził dobrze i uczciwie więc szybko zyskał przydomek "Mądry". Jego największym problemem było to że nie mógł mieć dzieci a królewska rodzina musi mieć ciąg. Poprosił więc bogów Endorii o dziecko. Bogowie wysłuchali jego prośby i zesłali na świat dziewczynkę, którą król nazwał Amelia - na cześć boga. Gdy królewski poszukiwacz skarbów zaginął Mark rozkazał Żelaznemu Ryszardowi znaleźć nowego. Mistrz Rycerzy polecił królowi młodego Billa Gilberta bohatera Legendy. Dzięki niemu królowi udało się podpisać zabić zdrajców, którzy wywołali wojnę z Kordarem oraz uzyskać rozejm, wyjaśnić sprawy z elfami oraz dzięki niemu Darion zyskał potężnego sprzymierzeńca olbrzymiego żółwia i najważniejsze uratował uprowadzoną przez elfy córkę. Po tych wydarzeniach Bill odszedł z Endorii do Teany. Gdy księżniczka stała się dorosłą kobietą na Endorię zaatakował arcydemon Baal, którego już raz pokonał Bill Gilbert wysłał więc swoją córkę na poszukiwanie byłego poszukiwacza skarbów i mentora Amelii. Podróż przyniosła pożądane skutki Amelia wraz z Billem pokonują Baala a Endoria znów była bezpieczna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki